İyi Beslenme ve Sağlıklı Yaşam

İyi Beslenme ve Sağlıklı Yaşam

Beslenme, yaşamımızın her devresinde bedensel ve ruhsal sağlığımızı, verimliliğimizi ve mutluluğumuzu doğrudan etkileyen bir unsurdur. Yeterli ve dengeli beslenen kişi hareketli ve üretkendir, olumludur, uyumludur; sorunları umutsuzluğa kapılmadan daha çabuk çözer ve hayatının her alanında daha başarılı olur.

İnsanın büyüyüp gelişmesi, sağlıklı ve verimli olarak yaşamını sürdürebilmesi için, besinlerde bulunan enerji ve besin maddelerini yeterli ve dengeli miktarlarda alıp vücudunda kullanması gerekir. Bu anlamda dengeli yağ tüketiminin de önemi büyüktür. Çünkü yağların vücudumuzda çok önemli görevleri bulunmaktadır.

Altı temel besin maddesinden biri olan yağlar, vücudumuz için olmazsa olmaz bir maddedir. Beyin gücümüzden güzel bir cilde kadar pek çok önemli bedensel fonksiyon için yağa ihtiyacımız vardır. Bitkisel yağlarda bulunan bazı yağ asitleri vücudumuzda üretilemezler ve bu nedenle diyetle alınmaları şarttır. Bu ‘elzem yağ asitleri’, beyin gelişimi (özellikle gri hücreler) ve işlevleri, retina ve sperm yapımı, prostaglandin sentezi, kolesterol metabolizması, menstruasyonun düzenlenmesi ve derinin su geçirgenliğinin önlenmesi gibi önemli fonksiyonlar için gereklidir.

Yağlar genel olarak doymuş ve doymamış yağlar olarak ikiye ayrılır. Oda ısısında sıvı halde bulunan yağlar genelde doymamış yağlardır. Örneğin; ayçicek, mısırözü, zeytinyağı, pamuk, fındık, kanola yağı gibi. Doymuş yağlar ise genelde oda ısısında daha katı halde bulunurlar. Örneğin; tereyağ ve margarinler gibi. Ayrıca doymamış yağlar kendi arasında tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlar olarak ikiye ayrılırlar.

Tekli doymamış yağ bakımından zengin kaynaklara örnek olarak kanola yağını, zeytinyağını, fındık yağını ve avokadoyu gösterebiliriz. Çoklu doymamış yağlar ise omega-6 ve omega-3 yağları olarak ikiye ayrılır. Bu iki yağı diyetimizde dengeli olarak kullanmak önemlidir. Balık, ceviz, keten tohumu ve omega-3 ile zenginleştirilmiş yağlar omega-3 kaynaklarına örnektir. Ayçicek ve mısırözü yağları ise çoklu doymamış yağ asitlerine örnek gösterilebilir. Bitkisel yağlar E-vitamini kaynaklarıdır ve kolesterol içermezler.

Kırmızı et, salam gibi yağlı etler ile krema ve tereyağı gibi süt ürünleri doymuş yağlardan oluşur.

Sağlıklı bir yaşam için yapmamız gereken, herşey gibi yağı da dengeli tüketmek ve kendimize her koşulda hareket etme imkanı yaratmaktır. Yemeklerinizde Yudum kalitesi, hafifliği ve uzmanlığıyla üretilen sıvıyağları doğru şekilde kullanıp, dengeli beslendiğinizde, sadece bitkisel yağlarda bulunan doymamış yağ asitlerini tüketmiş, antioksidan ve antikansorejen deposu vitaminleri almış olursunuz.

Palladium Tower, Barbaros Mah. Kardelen Sok. No: 2 Kat: 36 D: 123
İstanbul TR, 34746 Ataşehir/İstanbul
T: +(90) 216 578 68 00
F: +(90) 216 573 66 34
0850 622 39 36
savolainfo@savola.com
Harita için tıklayınız
YUKARI